Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Πληρωμάτων: Αναγκαιότητα Προσαρμογής στις Νέες Προκλήσεις του Yachting

Όταν μιλάμε για την εκπαίδευση και την επιμόρφωση των πληρωμάτων, είναι απαραίτητο να υπογραμμίσουμε ότι οι στόχοι των εμπλεκόμενων φορέων και οργανισμών, είτε αυτοί προέρχονται από τη βιομηχανία των σκαφών είτε από τον κλάδο της εκπαίδευσης, πρέπει να αντανακλούν τη νέα πραγματικότητα. Οι ραγδαίες εξελίξεις στην αγορά και η ριζική αλλαγή στο προφίλ των νέων ιδιοκτητών και διαχειριστών σκαφών αναψυχής απαιτούν έναν αναπροσανατολισμό στην προσέγγιση αυτών των θεμάτων.

Η δυναμική ανάπτυξη του yachting στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο τα τελευταία χρόνια, ειδικά όσον αφορά τη στελέχωση πληρωμάτων, δημιουργεί νέα δεδομένα που δεν μπορούν να αγνοηθούν.

Αυτά τα δεδομένα περιλαμβάνουν:

Ένα ρευστό περιβάλλον στην αγορά εργασίας.
Την πολυπολιτισμικότητα των πληρωμάτων.
Την ταχύτατη παραγωγή γνώσης σε ανταγωνιστικές χώρες που εξειδικεύονται στην εκπαίδευση πληρωμάτων.
Τη χρήση προηγμένων τεχνολογιών στα νέα σκάφη.
Την ταχεία διάδοση αρνητικών και αφιλτράριστων πληροφοριών.
Νέα ήθη, συνήθειες και πρακτικές.
Την ανάγκη αντιμετώπισης μιας παθογενούς κουλτούρας παγιωμένων αντιλήψεων και πρακτικών.

Οι εμπλεκόμενοι φορείς, είτε ιδιωτικοί είτε δημόσιοι, καλούνται να διαχειριστούν αυτά τα νέα δεδομένα και να τα ενσωματώσουν στη λειτουργία τους, με σκοπό τη διαμόρφωση μιας σύγχρονης και αποτελεσματικής επιμορφωτικής στρατηγικής. Αυτή η στρατηγική πρέπει να ανταποκρίνεται στις νέες επαγγελματικές απαιτήσεις, ώστε τα ελληνικά πληρώματα να προσφέρουν ένα προϊόν υψηλής ποιότητας στη νέα εποχή.

Αυτό συνεπάγεται ότι το yachting, όσον αφορά τη στελέχωση, πρέπει να αλλάξει φιλοσοφία και προσανατολισμό, δίνοντας έμφαση στη δυναμική και πολυδιάστατη επιμόρφωση των πληρωμάτων. Η ποιότητα που πρέπει να προκύπτει από έναν τέτοιο σχεδιασμό θα πρέπει να είναι το επίκεντρο τόσο των διαχειριστικών οργανισμών όσο και των επενδυτών στην εκπαίδευση.

Με βάση τις θεωρητικές και ερευνητικές προσπάθειες στην οργάνωση, λειτουργία και αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης πληρωμάτων σκαφών αναψυχής, καθώς και τις γνώσεις και εμπειρίες από τη διεθνή πρακτική, προτείνονται οι ακόλουθες δράσεις:

Συστηματική Μελέτη και Χαρτογράφηση της Εκπαιδευτικής Πραγματικότητας. (Είναι απαραίτητη η διεξαγωγή μιας συνολικής και συστηματικής μελέτης της υφιστάμενης εκπαιδευτικής πραγματικότητας, με στόχο την καταγραφή όλων των παραμέτρων που επηρεάζουν την εκπαίδευση των πληρωμάτων. Αυτή η μελέτη θα αποκαλύψει τα προβλήματα και θα προτείνει ρεαλιστικές λύσεις.)
Εσωτερική Αναδιοργάνωση στη Διαχείριση Πληρωμάτων. (Η ποιότητα της επιμόρφωσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αλλαγές στη διαχειριστική οργάνωση των σκαφών. Η αναβάθμιση της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης είναι απαραίτητη για τη συνολική βελτίωση της λειτουργίας του ελληνικού yachting.)
Επιμόρφωση Πλοιάρχων και Αξιωματικών. (Η επιμόρφωση των πλοιάρχων και των αξιωματικών πρέπει να είναι άρτια όχι μόνο από επιστημονική άποψη αλλά και από διδακτική σκοπιά. Οι πλοίαρχοι και οι αξιωματικοί πρέπει να αναγνωριστούν ως εκπαιδευτές εν πλω.)
Ικανή Στελέχωση της Διοίκησης. (Η αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος εξαρτάται από την ικανή στελέχωση της διοίκησης σε όλα τα επίπεδα. Τα στελέχη πρέπει να διαθέτουν πραγματική γνώση και ακαδημαϊκό υπόβαθρο.)

Ακολουθώντας αυτές τις προτάσεις, τα ελληνικά πληρώματα σκαφών αναψυχής θα αποκτήσουν την αναγκαία συνεχόμενη επιμόρφωση, καθιστώντας το ελληνικό yachting ικανό να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις.

Η εκπαίδευση και η επαγγελματική επιμόρφωση αποτελούν μοχλό ανάπτυξης για το ελληνικό yachting και για το συνολικό προϊόν του θαλάσσιου τουρισμού.

Για να διασφαλίσουμε ότι τα ελληνικά πληρώματα θα μπορούν να στελεχώνουν με επιτυχία τα σκάφη στην Ελλάδα και παγκοσμίως τα επόμενα χρόνια, πρέπει να αντιλαμβανόμαστε τις έννοιες “εκπαίδευση” και “επιμόρφωση” ως τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.

Αυτά τα πληρώματα θα πρέπει να διαθέτουν κριτική και δημιουργική σκέψη, συλλογική αντίληψη και αλληλεγγύη προς τους συναδέλφους τους, σεβασμό προς τους επιβάτες και το περιβάλλον, εκτίμηση για τον ελληνικό πολιτισμό και σοβαρότητα απέναντι στο επάγγελμά τους.

Τα τελευταία χρόνια έχει επαληθευτεί το εξής αξίωμα:

«Η εκπαίδευση και η επαγγελματική επιμόρφωση αποτελούν μοχλό για την ανάπτυξη του ελληνικού yachting και του συνολικού προϊόντος του θαλάσσιου τουρισμού.»

Ο κ. Γιώργος Παρίσης, είναι Πλοίαρχος MMa MSc D.MShipping Instructor και Πρόεδρος επιτροπής εκπαίδευσης της HYCA ( ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΘΑΛΑΜΗΓΩΝ ).

 

Σχετικά άρθρα

Copyright © 2020 Updatetimes.gr