ΕΛΛΑΔΑ

Δοκιμή Kia Stonic 1.0T 100 PS GT-Line: B-SUV με σπορτίφ χαρακτήρα σε εμφάνιση και ουσία

Το ιδιαίτερα δημοφιλές στη χώρα μας Kia Stonic εντάσσεται στα B-SUV, μια ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία της ελληνικής αλλά και ευρωπαϊκής αγοράς που κερδίζει αγοραστές τόσο από τα σουπερμίνι όσο και από τα μικρομεσαία χάτσμπακ.

Η συγκεκριμένη κατηγορία έχει πολλές και διαφορετικές προτάσεις, με το Stonic να έχει επιλέξει εξαρχής ένα σπορ προφίλ, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε δυναμικά χαρακτηριστικά. Στην ανανέωση του 2021, το κορεατικό SUV απέκτησε το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού GT-Line που ενισχύει τον σπορτίφ προσανατολισμό του.

Kia Stonic 1.0 Turbo 100 PS GT-Line: Σχεδίαση

Η ανανέωση ελάχιστα επηρέασε την αισθητική του Stonic. Άλλωστε, είναι ίσως το σημαντικότερο στοιχείο που το έχει κάνει τόσο δημοφιλές. Το μήκους 4,14 m αμάξωμα σε κερδίζει με τη δυναμική του αισθητική, από όποια πλευρά κι αν το κοιτάξεις.

Ειδικά στην σπορ έκδοση GT-Line που δοκιμάζουμε ξεχωρίζουν η χαρακτηριστική μάσκα και ο προφυλακτήρας με το μεγάλο αεραγωγό εμπρός, οι κοντοί πρόβολοι και οι τονισμένοι ώμοι στο πλάι, καθώς και το ανάγλυφο πορτμπαγκάζ με τα τρισδιάστατα φώτα πίσω.

Το ύψος είναι σχετικά χαμηλό για SUV / Crossover, στα 1.520 mm (με ράγες οροφής), ενώ η απόσταση από το έδαφος φτάνει στα 183 mm (με τροχούς 17’’). Σε κάθε περίπτωση, το Stonic παραμένει ένα από τα πιο νεανικά, δυναμικά και ενδιαφέροντα αισθητικά, αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Kia Stonic 1.0 Turbo 100 PS GT-Line: Εσωτερικό

Μπαίνοντας στην καμπίνα, το μάτι πέφτει αρχικά στο δερμάτινο τιμόνι με το κομμένο κάτω μέρος, που σε συνδυασμό με τα αλουμινένια πεντάλ και τα καθίσματα με τα ενισχυμένα πλαϊνά δίνουν τον απαραίτητο σπορ τόνο.

Το ταμπλό έχει μια μικρή κλίση προς τον οδηγό και στο κέντρο του δεσπόζει η οθόνη αφής 8’’ που δίνει την αίσθηση πως αιωρείται και φροντίζει για ενημέρωση, ψυχαγωγία και συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto.

Η οθόνη συνεργάζεται και με (στάνταρ) κάμερα οπισθοπορείας με έγχρωμη απεικόνιση και καθοδήγηση πορείας που βοηθά σημαντικά στους ελιγμούς παρκαρίσματος.

Τα υλικά είναι παντού σκληρά αλλά καλά σε ποιότητα και σωστά συναρμολογημένα. Καλό βαθμό παίρνουν επίσης η θέση οδήγησης και η εργονομία που είναι αψεγάδιαστη.

Χωροταξικά, το Stonic τα πάει επίσης καλά. Χάρη στο μεταξόνιο των 2.580 mm εξασφαλίζει άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικες.

Τα 352 λίτρα του χώρου αποσκευών αυξάνονται στα 1.155 με την ανάκληση του πίσω καθίσματος, με τη μόνη μας σοβαρή παρατήρηση να αφορά στο ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Kia Stonic 1.0 Turbo 100 PS GT-Line: Επιδόσεις

Η γκάμα κινητήρων του μικρού SUV διαθέτει τρεις επιλογές βενζίνης: 1.2 με 84 PS, 1.0 Turbo με 100 PS και 1.0 turbo με 120 PS. Οι δύο τελευταίοι συνδυάζονται εναλλακτικά και με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt.

Το Stonic της δοκιμής μας κινείται από τον τρικύλινδρο 1.000άρη turbo βενζινοκινητήρα των 100 ίππων και 172 Nm ροπής. Η απόδοση φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων (προαιρετικά διατίθεται και αυτόματο 7άρι). Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, με τα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 10,7’’ και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 183 km/h.


Γενικά, ο κινητήρας χαρακτηρίζεται από ελαστικότητα, προθυμία για να ανταποκριθεί από χαμηλά στο πάτημα του γκαζιού και ζωντάνια στις μεσαίες στροφές.

Παράλληλα αποδεικνύεται και λιτοδίαιτος σε καύσιμο. Η μέση τιμή που καταγράψαμε στη δοκιμή κυμάνθηκε στα 7,5 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή: 5,9 lt/100 km), χωρίς να είμαστε συνεχώς εστιασμένοι στην οικονομική οδήγηση.

Kia Stonic 1.0 Turbo 100 PS GT-Line: Οδική συμπεριφορά

Ο σπορ χαρακτήρας του Stonic δεν προκύπτει τόσο από τις επιδόσεις όσο από το κράτημά του. Το στιβαρό πλαίσιο και το σφιχτό στήσιμο της ανάρτησης (γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαπτος άξονας πίσω), σε συνδυασμό με το γρήγορο τιμόνι, καθιστούν το κόμπακτ SUV της Kia απολαυστικό και εύστοχο στις εντολές που του δίνεις.

Το Stonic σου χαρίζει απλόχερα σιγουριά και αυτοπεποίθηση για να οδηγείς επιθετικά σε κάθε είδους διαδρομή και να διατηρείς την ταχύτητά σου μέσα στη στροφή.

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και η πρόσφυση των ελαστικών (Continental ContiPremiumContact 205/55 R17) πολύ καλή. Σε κάθε περίπτωση έχεις πολύτιμο σύμμαχό τα δυνατά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός – δίσκοι πίσω), αλλά και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Πέρα από το ESP και το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, το Stonic GT-Line εξοπλίζεται ακόμη με μια σειρά από τεχνολογίες που αναβαθμίζουν την ασφάλεια, όπως η αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόνομο φρενάρισμα και σύστημα αναγνώρισης οχημάτων, ποδηλάτων και πεζών, η υποβοήθηση διατήρησης ασφαλούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και διατήρηση πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αλλά και το σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού.

Ο σπορ προσανατολισμός της οδικής συμπεριφοράς έχει ένα μικρό τίμημα σε άνεση, αλλά όχι σε σημείο που το αυτοκίνητο να γίνεται κουραστικό. Αντίθετα έχει καλή ποιότητα κύλισης και στο ταξίδι είναι αρκετά ήσυχο.

Αν θελήσεις να αφήσεις πίσω σου την άσφαλτο και να κινηθείς σε βατό χωματόδρομο, έχεις εφόδιο την απόσταση των 183 mm από το έδαφος. Για τους λάτρεις του off road πάντως, το Stonic δεν είναι από τα SUV / Crossover που αρέσκονται σε ηρωισμούς.

Kia Stonic 1.0 Turbo 100 PS GT-Line: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Στο Kia Stonic θα βρεις όλα εκείνα τα στοιχεία που αναζητάς από ένα σύγχρονο SUV / Crossover: ξεχωριστή εμφάνιση, αρκετή ευρυχωρία, προσεγμένη ποιότητα, ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα και πλούσιο εξοπλισμό σε προσιτή τιμή.

Στην έκδοση με το μοτέρ των 100 ίππων συνδυάζει καλές επιδόσεις με λογική κατανάλωση καυσίμου, ενώ άσος στο μανίκι είναι η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση.

Kia Stonic 1.0 Turbo 100 PS GT-Line: Τεχνικά* / Τιμή

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Turbo, 998 κ.εκ. / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 6
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 100 ίπποι / 4.500-6.000 rpm
  • Ροπή: 172 Nm / 1.500-4.000 rpm
  • 0-100 km/h: 10,7 sec
  • Τελική ταχύτητα: 183 km/h
  • Κατανάλωση: 5,9 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2: 130 g/km
  • Μήκος: 4,14 m
  • Βάρος: 1.195 kg
  • Απόσταση από το έδαφος: 183 mm
  • Πορτμπαγκάζ: 352 lt
  • Ελαστικά: 205/55 R17
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 83,20 €
  • Εγγύηση: 7 χρόνια ή 150.000 km
  • Τιμή: από 19.340 € / GT-Line: 22.340 €

*Στοιχεία κατασκευαστή


Πηγή: Sport24.gr

Σχετικά άρθρα

ΥΓΕΙΑ

Η ανανεωμένη έκδοση του Fiat Fiorino είναι ήδη διαθέσιμη στο επίσημο δίκτυο των αντιπροσώπων της Fiat Professional, με μικρές αλλαγές που ισχυροποιούν ακόμα περισσότερο...

ΥΓΕΙΑ

Οπότε, καταλαβαίνουμε ότι εδώ συντελείται μια μικρή αυτοκινητική “επανάσταση”, διότι ποτέ μέχρι στιγμής δεν υπήρχε διαθέσιμο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με αξιόλογους χώρους -για μια...

ΥΓΕΙΑ

Τον Ιούνιο του 2019, η Mazda επέστρεψε εμπορικά στην Ελλάδα μετά από πολυετή απουσία, υπό την αιγίδα του Ομίλου Επιχειρήσεων Συγγελίδη, για να προσφέρει...

ΥΓΕΙΑ

Η γερμανική ADAC, η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη, επαίνεσε το ID.3 για πολύ καλό έλεγχο προόδου μετά από την ολοκλήρωση της διαδικασίας που...

Copyright © 2020 Updatetimes.gr

Exit mobile version