Όταν μιλάμε για την εκπαίδευση και την επιμόρφωση των πληρωμάτων, είναι απαραίτητο να υπογραμμίσουμε ότι οι στόχοι των εμπλεκόμενων φορέων και οργανισμών, είτε αυτοί προέρχονται από τη βιομηχανία των σκαφών είτε από τον κλάδο της εκπαίδευσης, πρέπει να αντανακλούν τη νέα πραγματικότητα. Οι ραγδαίες εξελίξεις στην αγορά και η ριζική αλλαγή στο προφίλ των νέων ιδιοκτητών και διαχειριστών σκαφών αναψυχής απαιτούν έναν αναπροσανατολισμό στην προσέγγιση αυτών των θεμάτων.
Η δυναμική ανάπτυξη του yachting στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο τα τελευταία χρόνια, ειδικά όσον αφορά τη στελέχωση πληρωμάτων, δημιουργεί νέα δεδομένα που δεν μπορούν να αγνοηθούν.
Αυτά τα δεδομένα περιλαμβάνουν:
Οι εμπλεκόμενοι φορείς, είτε ιδιωτικοί είτε δημόσιοι, καλούνται να διαχειριστούν αυτά τα νέα δεδομένα και να τα ενσωματώσουν στη λειτουργία τους, με σκοπό τη διαμόρφωση μιας σύγχρονης και αποτελεσματικής επιμορφωτικής στρατηγικής. Αυτή η στρατηγική πρέπει να ανταποκρίνεται στις νέες επαγγελματικές απαιτήσεις, ώστε τα ελληνικά πληρώματα να προσφέρουν ένα προϊόν υψηλής ποιότητας στη νέα εποχή.
Αυτό συνεπάγεται ότι το yachting, όσον αφορά τη στελέχωση, πρέπει να αλλάξει φιλοσοφία και προσανατολισμό, δίνοντας έμφαση στη δυναμική και πολυδιάστατη επιμόρφωση των πληρωμάτων. Η ποιότητα που πρέπει να προκύπτει από έναν τέτοιο σχεδιασμό θα πρέπει να είναι το επίκεντρο τόσο των διαχειριστικών οργανισμών όσο και των επενδυτών στην εκπαίδευση.
Με βάση τις θεωρητικές και ερευνητικές προσπάθειες στην οργάνωση, λειτουργία και αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης πληρωμάτων σκαφών αναψυχής, καθώς και τις γνώσεις και εμπειρίες από τη διεθνή πρακτική, προτείνονται οι ακόλουθες δράσεις:
Ακολουθώντας αυτές τις προτάσεις, τα ελληνικά πληρώματα σκαφών αναψυχής θα αποκτήσουν την αναγκαία συνεχόμενη επιμόρφωση, καθιστώντας το ελληνικό yachting ικανό να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις.
Η εκπαίδευση και η επαγγελματική επιμόρφωση αποτελούν μοχλό ανάπτυξης για το ελληνικό yachting και για το συνολικό προϊόν του θαλάσσιου τουρισμού.
Για να διασφαλίσουμε ότι τα ελληνικά πληρώματα θα μπορούν να στελεχώνουν με επιτυχία τα σκάφη στην Ελλάδα και παγκοσμίως τα επόμενα χρόνια, πρέπει να αντιλαμβανόμαστε τις έννοιες “εκπαίδευση” και “επιμόρφωση” ως τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.
Αυτά τα πληρώματα θα πρέπει να διαθέτουν κριτική και δημιουργική σκέψη, συλλογική αντίληψη και αλληλεγγύη προς τους συναδέλφους τους, σεβασμό προς τους επιβάτες και το περιβάλλον, εκτίμηση για τον ελληνικό πολιτισμό και σοβαρότητα απέναντι στο επάγγελμά τους.
Τα τελευταία χρόνια έχει επαληθευτεί το εξής αξίωμα:
«Η εκπαίδευση και η επαγγελματική επιμόρφωση αποτελούν μοχλό για την ανάπτυξη του ελληνικού yachting και του συνολικού προϊόντος του θαλάσσιου τουρισμού.»
Ο κ. Γιώργος Παρίσης, είναι Πλοίαρχος MMa MSc D.MShipping Instructor και Πρόεδρος επιτροπής εκπαίδευσης της HYCA ( ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΘΑΛΑΜΗΓΩΝ ).