ΚΟΣΜΟΣ

El Pais: Δεν θα επιβληθούν διόδια στους, δωρεάν, ισπανικούς αυτοκινητοδρόμους – Συμφωνία Ισπανίας και ΕΕ

Το ακανθώδες ζήτημα της πληρωμής διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους της Ισπανίας κυριάρχησε στην προεκλογική εκστρατεία των γενικών εκλογών του περασμένου Ιουλίου, καθώς διέρρευσε ότι η κυβέρνηση είχε συμπεριλάβει αυτό το μέτρο στο Σχέδιο Ανάκαμψης, ώστε η χρέωση να τεθεί σε ισχύ από το 2024.

Η εφημερίδα El Pais φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα το προσχέδιο της συμφωνίας με τις Βρυξέλλες σύμφωνα με το οποίο τελικά δεν θα ισχύσουν διόδια από το 2024 στην Ισπανία. Όπως όλα δείχνουν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αποδεχθεί την πρόταση της ισπανικής κυβέρνησης να αποσύρει από το σχέδιο ανάκαμψης την αρχική ιδέα για την εισαγωγή πληρωμής για τη χρήση των μέχρι τώρα δωρεάν αυτοκινητοδρόμων από το 2024. Η κατάργηση αυτού του μέτρου συμπεριλήφθηκε σε προσθήκη στο Σχέδιο Ανάκαμψης, το πρόγραμμα με τις επενδύσεις και τις μεταρρυθμίσεις ύψους 140.000 εκατ. ευρώ ευρωπαϊκών κονδυλίων, που στάλθηκε τον περασμένο Ιούνιο στις Βρυξέλλες.

Η Κομισιόν έχει αφιερώσει αρκετούς μήνες στην αξιολόγηση της ισπανικής πρότασης έως ότου εγκριθεί αυτή η τελική απόφαση, υποστηρίζει η εφημερίδα. Η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι η οριστική έγκριση των Βρυξελλών για την προσθήκη θα γίνει «άμεσα». Η τροποποίηση αυτή δεν θεωρείται ασήμαντο θέμα, διότι συνδέεται με την πληρωμή της έκτης δόσης των ευρωπαϊκών κονδυλίων που δεσμεύτηκαν με αντάλλαγμα τη συμμόρφωση με τις μεταρρυθμίσεις του Σχεδίου Ανάκαμψης, για το οποίο η Ισπανία θα λάβει 8 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η ισπανική κυβέρνηση αναλαμβάνει να αντικαταστήσει την πληρωμή για τη χρήση των αυτοκινητοδρόμων με άλλα εναλλακτικά περιβαλλοντικά μέτρα και εξοικονόμησης ενέργειας, και ειδικότερα την ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Στην προσθήκη που εστάλη στις Βρυξέλλες περιλαμβάνονται συγκεκριμένα μέτρα για την προώθηση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, που συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών από τις χερσαίες εμπορευματικές μεταφορές.

Οι τρεις άξονες

Οι άξονες είναι τρεις σχετικά με τις μεταφορές αυτές: Καταρχήν «η υποχρέωση εφαρμογής ενός προγράμματος ανάπτυξης σιδηροδρομικού δικτύου όπου είναι βιώσιμο και υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον για την ανάπτυξή του». Ως δεύτερο σημείο «το μπόνους των σιδηροδρομικών τελών για τη μεταφορά εμπορευμάτων για μια ελάχιστη περίοδο πέντε ετών». Και, τέλος, θα υιοθετηθεί η δέσμευση για «ανάπτυξη προγράμματος στήριξης για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, το οποίο θα περιλαμβάνει μέτρα κινήτρων για την αλλαγή τρόπου μεταφοράς αντί οδικώς να γίνεται σιδηροδρομικώς και την προώθηση του εκσυγχρονισμού και της καινοτομίας στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών».

Ανταπόκριση – Μαδρίτη: Δώρα Μακρή | ΕΡΤ

 

Πηγή: ertnews.gr

Σχετικά άρθρα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σε τεντωμένο σχοινί ακροβατεί ο ΣΥΡΙΖΑ μετά την πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη από την ομάδα των «87» στη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής. Η...

ΕΛΛΑΔΑ

Το αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα έκανε ιδανικό ξεκίνημα στο δεύτερο όμιλο της Β’ Κατηγορίας του Nations League, μιας και επικράτησε με 3-0 της Φινλανδίας στο...

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Ισπανός σκηνοθέτης Πέδρο Αλμοδόβαρ, που απέσπασε τον Χρυσό Λέοντα απόψε στο 81ο Φεστιβάλ της Βενετίας για την ταινία του για την υποβοηθούμενη αυτοκτονία,...

ΕΛΛΑΔΑ

Προφυλακιστέοι κρίθηκαν με σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα οι δύο κατηγορούμενοι για τον ξυλοδαρμό του 49χρονου Ελληνοκαναδού, τα ξημερώματα της 16ης Ιουλίου στο κέντρο...

Copyright © 2020 Updatetimes.gr

Exit mobile version