ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επαναπροκηρύσσεται το οδικό έργο «Ιωάννινα – Κακαβιά»

Την επαναπροκήρυξη του οδικού έργου «Επέκταση Ιόνιας Οδού, τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά» με προϋπολογισμό 234 εκατομμύρια ευρώ (με Φ.Π.Α.) και προαίρεση 76 εκατομμύρια ευρώ (με Φ.Π.Α.) ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου, το έργο, μήκους 70 χλμ, αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Είναι έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.

Ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.

Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού. Το έργο περιλαμβάνει δυο υποτμήματα :

  • Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.
  • Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.    

www.ertnews.gr

Σχετικά άρθρα

ΚΟΣΜΟΣ

Ο ισραηλινός στρατός ανακοίνωσε σήμερα ότι εξάλειψε τον επικεφαλής του δικτύου του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος Χαμάς στη νότια Συρία στη διάρκεια της νύχτας που...

ΕΛΛΑΔΑ

Πυρκαγιά ξέσπασε σε δασική έκταση στην Ξάνθη, κινητοποιώντας ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. Συγκεκριμένα, στην περιοχή επιχειρούν 10 πυροσβεστικά οχήματα με 30 πυροσβέστες, υποστηριζόμενοι...

ΚΟΣΜΟΣ

Η Χεζμπολάχ επιβεβαίωσε ότι ο ηγέτης της σκοτώθηκε στη χθεσινή ισραηλινή επιδρομή στη Βηρυτό – Η οργάνωση πλέον είναι ακέφαλη καθώς έχει εξοντωθεί όλη...

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Ο ιδιώτης είναι αυτός ο οποίος έχει όλη την εξυπηρέτηση της παράστασης», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, με παρέμβασή της στον τ/σ ΑΝΤ1,...

Copyright © 2020 Updatetimes.gr

Exit mobile version