ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γεωργιάδης για το «καλάθι του νοικοκυριού»: Ανοικτό το ενδεχόμενο να υιοθετηθεί και από άλλους κλάδους

Το ότι δεν έχει τελειώσει η συζήτηση με τους κλάδους που θα δημιουργήσουν το δικό τους καλάθι του νοικοκυριού, σημείωσε πρόσφατα μιλώντας με δημοσιογράφους ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης.

Στο μεταξύ, το καλάθι του νοικοκυριού, το εορταστικό καλάθι και το καλάθι του Αη Βασίλη φαίνεται ότι όχι μόνο κερδίζουν τον ενδιαφέρον των καταναλωτών αλλά λειτουργούν και ως δείκτης για κάποιους κλάδους προκειμένου να συνεχίσουν την συζήτηση και να συμφωνήσουν στην υιοθέτηση της πρωτοβουλίας.

«Όσο περνάνε οι εβδομάδες όλο και περισσότεροι κλάδοι, που στην αρχή ήταν επιφυλακτικοί με το καλάθι, έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν ότι όποιος μπαίνει στο καλάθι τελικά κερδίζει γιατί οι καταναλωτές το ακολουθούν. Είμαι αισιόδοξος ότι θα έχουμε ανακοινώσεις» όπως έχει σημειώσει ο υπουργός.

Ακόμα, από τον Φεβρουάριο 2023 και για έξι μήνες (έως τον Ιούλιο 2023) θα δοθεί και ενίσχυση ύψους 10% επί των αγορών νοικοκυριών, τα οποία πληρούν τα κριτήρια ένταξης – μέσω του market pass – σε σούπερ μάρκετ και άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων (φούρνους, μίνι μάρκετ, λαϊκές αγορές, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, γαλακτοπωλεία κτλ.).

Στόχος της κυβέρνησης είναι από τη μια με το market pass και από την άλλη με το καλάθι του νοικοκυριού, να μειώνονται οι τιμές στα βασικά προϊόντα «άρα με τα δύο αυτά μέτρα συνδυαστικά θα περάσουμε αυτό το δύσκολο χειμώνα ’22-’23» όπως έχει σημειώσει ο κ. Γεωργιάδης.

Ειδικά για τα παιχνίδια, που έχουν την τιμητική τους αυτές τις ημέρες, σε ό,τι αφορά στο καλάθι του Αη Βασίλη, είπε χθες ο κ. Γεωργιάδης, ενώ ξεκίνησε για να περιλαμβάνει περίπου 300 παιχνίδια «έχει φθάσει σχεδόν τα 3.000. Και οι αρχικές ανησυχίες ότι θα είναι παιχνίδια δεύτερης διαλογής, όχι μόνον διαψεύστηκαν αλλά οι αλυδίδες έβαλαν τα δυνατά τους με τα καλύτερα τους παιχνίδια στις καλύτερες τιμές που πλέον έχουμε κλειδώσει εξασφαλίζοντας σας καλύτερες τιμές».

Άδ. Γεωργιάδης: Το καλάθι δεν είναι εργαλείο διατίμησης, είναι εργαλείο ανταγωνισμού
«Το καλάθι δεν είναι εργαλείο διατίμησης. Το καλάθι είναι εργαλείο δημόσιου ανταγωνισμού», υπογραμμίζει ο υπουργός καθώς σύμφωνα με την εβδομαδιαία έρευνα για την πορεία των τιμών, μετά από 8 εβδομάδες εφαρμογής του, φαίνεται ότι εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των σούπερ μάρκετ.

«Έχει οδηγήσει σε μείωση από την αρχή, στο μέσο καλάθι, από 125 ευρώ μεσοσταθμικά την πρώτη εβδομάδα, σε 107,05 την 8η εβδομάδα, δηλαδή μείον 14%. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε 75,5 ευρώ κέρδος το μήνα και 907 ευρώ κέρδος τον χρόνο. Χωρίς τα ηλεκτρονικά καταστήματα που εκεί ο τζίρος είναι μικρότερος και οι τιμές είναι πιο ακριβές, το μέσο καλάθι από 116 ευρώ την πρώτη εβδομάδα έπεσε στα 97 ευρώ, δηλαδή μείωση 17%. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε 84 ευρώ κέρδος το μήνα και 1004 ευρώ κέρδος τον χρόνο. Αυτό για όσους λένε ότι το καλάθι του νοικοκυριού δεν δουλεύει» δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Επίσης ο ίδιος πρόσθεσε: «…πολλά προϊόντα όπως ζάχαρη, μακαρόνια, αλεύρι έχουν διατηρήσει την ίδια τιμή εδώ και 8 εβδομάδες. Είδαμε γαλοπούλα με 4,90, δηλαδή τιμή που ίσχυε πέρυσι τέτοια εποχή σαν να μην έχει μεσολαβήσει ένας χρόνος πολέμου και πληθωρισμού. ‘Αρα, υπάρχουν επιλογές για τον καταναλωτή».

Σχετικά άρθρα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο έλεγχος της κατανάλωσης φαρμάκων και η πάταξη φαινομένων πλασματικής συνταγογράφησης βρίσκονται στον πυρήνα των θέσεων της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ) και ασφαλώς αποτελούν...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 5,2% (89 εκατ. ευρώ), σημείωσε ο τζίρος στις επιχειρήσεις της χώρας που παρέχουν καταλύματα, με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων και για τις οποίες...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απόλυτα εξοπλισμένα, στελεχωμένα και ανοιχτά για το κοινό είναι πλέον τα δεκαπέντε (15) Κέντρα Διανομής και Υποστήριξης (ΚΔΥ) τα οποία βρίσκονται στις 13 Περιφέρειες...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οριακά κάτω από τα 70 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το Β΄ τρίμηνο 2024 η συνολική αξία των δανείων που διαχειρίζονται οι Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από...

Copyright © 2020 Updatetimes.gr

Exit mobile version