ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέο επίδομα 200 ευρώ για λάστιχα αυτοκινήτου! Ποιοι οι δικαιούχοι

Μετά τις επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ανοίγει η συζήτηση για αγορά ελαστικών, πού θα μειώνουν τόσο την κατανάλωση καυσίμου όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Η «συζήτηση» περί εκπεμπόμενων στην ατμόσφαιρα ρύπων από αυτοκίνητα έχει περάσει στο επόμενο επίπεδο μεταξύ θεσμών και κατασκευαστών. Εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα δεν αφορά μόνο τις εκπομπές των συμβατικών μοντέλων από την εξάτμιση του θερμικού κινητήρα τους αλλά και τους ρύπους που εκπέμπονται σε όλη τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος, αρχής γενομένης από την κατασκευή του στο εργοστάσιο.

Μάλιστα στο τραπέζι έχει πέσει για τα καλά και η συζήτηση που αφορά τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο κατά τη χρήση του, τόσο από τα φρένα -από τη φθορά στα τακάκια- όσο και από τα ελαστικά, με την τριβή τους στο οδόστρωμα και την απελευθέρωση μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα.

Ειδικά για τα ελαστικά, σε επίπεδο Ε.Ε. φαίνεται πως υπάρχει ήδη το νομικό πλαίσιο που επιτρέπει στα κράτη-μέλη να επιδοτούν, εκτός από την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και την αγορά «πράσινων» ελαστικών, τα οποία και ταξινομούνται από πλευράς απόδοσης στις κατηγορίες Α και Β και αφορούν τις επιδόσεις τους στην αντίσταση της κύλισης και το κράτημα σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Η επιδότηση θα είναι 200 ευρώ ανά τετράδα

Σύμφωνα με το ιταλικό motori, τον περασμένο Νοέμβριο ο Fabio Bertolotti, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών Ελαστικών και Πλαστικών «Assogomma» στην Ιταλία, έκανε πρόταση στην ιταλική κυβέρνηση για την εφαρμογή αυτού του είδους των επιδοτήσεων. Ένα μέτρο με διπλή θετική επίδραση αφού η τοποθέτηση «πράσινων» ελαστικών από τις κατηγορίες A και B που μειώνει τις εκπομπές ρύπων και βελτιώνει παράλληλα και την οδική ασφάλεια στους δρόμους για όλους τους χρήστες.

Πόσο μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων

Σύμφωνα με πηγές η Ιταλία καταναλώνει 40 δισ. λίτρα καυσίμων ετησίως (βενζίνη και πετρέλαιο) και η χρήση ελαστικών κατηγορίας Α ή Β μπορεί να μειώσει αυτή την ποσότητα κατά δύο ολόκληρα δισεκατομμύρια λίτρα. Ως αποτέλεσμα η ετήσια μείωση στις εκπομπές CO2 μπορεί να ανέλθει ακόμη και στα επτά εκατ. τόνους, ενώ κερδισμένη βγαίνει και η τσέπη του καταναλωτή με συνολική μείωση εξόδων πάνω από τέσσερα δισ. ευρώ ανά έτος.

Το ύψος της επιδότησης που συζητείται, για την Ελλάδα, ανέρχεται στα 200 ευρώ για κάθε σετ, ένα ποσό που μπορεί να μειώσει σημαντικά το έξοδο για την αγορά καινούριων ελαστικών με το σύνολο σε πρώτη φάση να φτάνει στα 20.000.000 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι να περιμένουν οι συνταξιούχοι το επόμενο διάστημα Η εκτίμηση για τις αυξήσεις στις συντάξεις το 2025 είναι ότι μπορει να είναι λίγο πάνω...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βαρύς προμηνύεται ο χειμώνας για τα νοικοκυριά που θα επιλέξουν να ζεστάνουν το σπίτι τους με πετρέλαιο θέρμανσης. Με βάση τα σημερινά στοιχεία της...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί στην αντιμετώπιση του προβλήματος των κόκκινων δανείων δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού, προειδοποίησε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος,...

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις 29 ανέρχονται οι αιτήσεις πληγεισών επιχειρήσεων που έχουν υποβληθεί και ελεγχθεί από την διεύθυνση Ανάπτυξης της περιφερειακής ενότητας Ανατολικής Αττικής, μετά την πυρκαγιά...

Copyright © 2020 Updatetimes.gr

Exit mobile version