Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Οι ταινίες της εβδομάδας: Τζορτζ Μίλερ-Γιώργος Λάνθιμος: Η Μάχη των Γιώργων για την πρωτιά στις ταινίες της εβδομάδας

Όταν δεν μπορείς να έχεις τον Γιώργο Λάνθιμο για προώθηση της ταινίας του σε ελληνικό έδαφος, έχεις προτεραιότητα έστω στην πρεμιέρα της νέας του ταινίας στις αίθουσες. Με τη φόρα του “Poor Things” και τον Οσκαρικό αέρα που ακόμα κουβαλάνε τα τέσσερα χρυσά αγαλματίδια, η ταινία του «επιστροφή στις ρίζες και στο σημείο εκκίνησης» με τίτλο «Ιστορίες Καλοσύνης» έρχεται για να γιγαντώσει το κενό που σχεδόν είχε κλείσει με τις δύο προηγούμενες ταινίες του: αυτό των εχθρών και φίλων του έργου του. Ο ίδιος ευτυχώς δεν υπερ αναλύει, και δεν υπερ αναλώνεται σε όσα λένε και γράφονται. Ρίχνει τα δικά του «Ταρώ» (καλή ώρα όπως κάνει και μια άλλη ταινία) και γεμίζει με όρους video game πόντους εμπειρίας ζωής. Μαζί με τον άλλο ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτη, τον Τζορτζ Μίλλερ και τη Furiosa θα αναμετρηθούν στήθος με στήθος για το ποιος θα κερδίσει το box office. Λέτε το νέο Barbenheimer να είναι «η μάχη των Γιώργων»;

Tarot

Στην πασιέντζα των ζωδίων, φίλοι ψάχνοντας μπυρόνια σε ένα παλιό σπίτι, ανακαλύπτουν μια προσωποποιημένη τράπουλα ταρώ, κάνουν διάβασμα διπλών ταχυτήτων (αστρολογικού χάρτη και τράπουλας) και ψωφολακιάζουν σε τυχαία σειρά, πριν καλά καλά τους γνωρίσουμε και δεθούμε μαζί τους.

Τρομακτικές φιγούρες από τα ταρώ, με διαφορετικές ιδιότητες από αυτές τις ανάγνωσης των καρτών, κυνηγούν χαλαρά σοφιστικέ πιτσιρίκια αλλά με «ειδικό βάρος και χάρισμα». Τα άστρα και τα ζώδια τους έβαλαν εμπόδια… και αστρολογικά, και στη θέαση. Άραγε προέβλεψαν στα χαρτιά ότι η ταινία δεν θα γίνει εμπορική επιτυχία;

Furiosa: A Mad Max Saga

Ως υποστηρικτική ηρωίδα στους «Δρόμους της Οργής» κρατούσε κρυμμένα μυστικά που μέσω της ανήλικης και οριακά ενήλικης Φουριόσα θα μάθουμε σε αυτή την ταινία. Παιδούλα, βρίσκεται στο λάθος σημείο, τη λάθος στιγμή, βιώνοντας ένα βίαιο και εξόφθαλμο προπατορικό αμάρτημα στη ροδακινιά της ελπίδας που θα της στοιχίσει την παιδική της ηλικία, τη μάνα και την πατρίδα της.

Σε μια χωρισμένη σε κεφάλαια περιπέτεια ενηλικίωσης, και ενόσω μαίνεται ο οικολογικός πόλεμος για τροφή και καύσιμα, ανάμεσα στις ορδές των μηχανόβιων και του τυράννου Αθάνατου Τζο, θα πρέπει να κρατήσει μυστική την οργή της για να μπορέσει να εκπληρώσει το τάμα που έκανε στη μητέρα της πριν τη σκοτώσουν: να καταστρέψει ένα ένα τα φρούρια των αποβλήτων της γης και να επιστρέψει στον τόπο που ορίζει πατρίδα.

Με την Άνια Τέιλορ-Τζόι να αναλαμβάνει τον εμβληματικό ρόλο της Σαρλίζ Θερόν, τον  Χεμσγουορθ να υποδύεται φαμφαρόνικα μια αδιάφορη καρικατούρα του αδελφού του, και τις πραγματικά εντυπωσιακές σκηνές δράσης να φιλοξενούνται από το μέσο και μετά της ταινίας, αυτό το πρίκουελ για τα ανάπηρα οχήματα και τους ανθρώπους στο χυτηριο ιστορίας, ψάχνει εναγωνίως καλούπι για να προσομοιάσει στις θρυλικές περιπέτειες του Mad Max.  Η αναμονή είναι πολύ μεγάλη όμως κύριε Μίλερ για βυθιστούμε στην περιπέτεια και καταλήγουμε εν τω μέσω αμμοθύελλάς στο άγνωστο με βάρκα την κροτίδα.

Ιστορίες Καλοσύνης

Εξουσιομανής με ναρκισσιστικό σύνδρομο χειραγωγεί τους υπαλλήλους του έως ότου εκείνοι αντιδράσουν σε ένα ανηλεές στοκχολμικό σύνδρομο. Alter Ego εξαφανισμένης ερευνήτριας ωκεανού θυσιάζει εαυτόν για να πείσει για την αυθεντικότητά της. Δίδυμη προτρέπει ελιτίστικη αιρετική σέχτα να εμπιστευτεί την αδελφή της εν αγνοία της δεύτερης ως αρχιέρειας. Όλα αυτά σε έναν σπειροειδή κύκλο αφήγησης όπου παραδόξως υμνείται η επιβίωση, διαμέσου αντιπροσώπου μέσω της ζωής, της νεκρανάστασης και της θυσίας. Κάπου στον αρμό, ίσως υπάρχει καλοσύνη.

Η καλοσύνη της χειραγώγησης, η καλοσύνη της αυτοπροσφοράς, η καλοσύνη της πίστης, συνδέονται χωρίς αντίστοιχο ισόβαρο σε τρεις ιστορίες που σχηματικά δένουν με τη σκηνή στους τίτλους τέλους.

Επηρεασμένο από το «Μάτια Ερμητικά Κλειστά», το “Twin Peaks” και το “Black Mirror”, (και τον «Καλιγούλα» όπως αποκαλύπτει ο σκηνοθέτης), με αντιδάνεια από τις ταινίες giallo (τα εύσημα μοιράζεται o Γιώργος Μαυροψαρίδης και το μοντάζ του) και διηγήματα του φανταστικού του ‘50, το «Ιστορίες Καλοσύνης» θα μπορούσε να είναι η πιο ενδιαφέρουσα ταινία του Λάνθιμου αν αναγνωριστεί ότι είναι η πρώτη στην αγγλόφωνη περίοδό του που μέσα στο weird δεν επιλέγει τα ασφαλή διεθνή μονοπάτια δραματουργίας. Με τους ηθοποιούς να παίζουν ταυτόχρονα αμήχανα και ρεαλιστικά, ενώ προσαρμόζονται υποτακτικά στο σενάριο (σε αντίθεση με τον πρώτο κύκλο ταινιών του όπου η ομάδα Blitz κατηύθυνε ρυθμικά το σύμπαν της ιστορίας).

Αναλυτική κριτική ΕΔΩ

Ζωΐκο Βασίλειο

Εκ της πλαγίας οδού, επιστρέφουμε στο σύμπαν του Λάνθιμου. Ανάμεσα στον «Αστακό» (χωρίς υπόθεση εργασίας) και «Το Νησί του Δρ. Μωρό», το «Ζωικό Βασίλειο» παρουσιάζει ένα κόσμο που ανεξήγητα οι άνθρωποι αρχίζουν να μεταμορφώνονται σε ζώα. Η ταινία ενθουσίασε το γαλλικό κοινό και τιμήθηκε με 5 βραβεία Σεζάρ.

Η ιστορία, άλλοτε προσαρμοσμένη στο πικρό χιούμορ γίνεται διασκεδαστική και άλλοτε με «υπερρεαλιστικό» ρεαλισμό, προβληματίζει.

Η Κόρη του Μπαμπά

Ανώτερο των τυπικών οικογενειακών γαλλικών κομεντί, μεσογειακής κοπής και προβληματισμών, το «Η Κόρη του Μπαμπά» εξερευνά τη σχέση πατέρα-κόρης στο χείλος της ωριμότητας του πρώτου και της ενηλικίωσης της δεύτερης, όταν η κόρη ετοιμάζεται για το πανεπιστήμιο και η εξαφανισμένη σύζυγος και μητέρα αντίστοιχα επιστρέφει στις συζητήσεις τους και όχι μόνο.

Κάπου ανάμεσα στην αργοπορημένη εφηβική κρίση και την πρώιμη κρίση μεσήλικα, ο αποχωρισμός υποκλίνεται στην αγάπη ανθρώπων τόσο οικείων που μοιάζουν σα να γνωρίζονται για πρώτη φορά. Οι ερμηνείες των Ναχουέλ Περέζ Μπισκαγιάρ και Σελέστ Μπρουνκέλ σε βυθίσουν στην καρέκλα με την τρυφερότητα και την ειλικρίνεια τους.

Ελεγεία της Μόσχας

Ο Αλεξάντερ Σοκούροφ, αποφεύγοντας να κάνει μια τυπική βιογραφία, αφηγείται τη ζωή του Αντρέι Ταρκόφσκι, στο χρονολογικό τόξο 1982 μέχρι το 1987, τότε που ο Ταρκόφσκι έφυγε από τη Ρωσία ως αυτοεξόριστος πρώτα στην Ιταλία και έπειτα στη Σουηδία για να γυρίσει στη συνέχεια τη «Νοσταλγία» και τη «Θυσία». Αξιοποιόντας ήδη υπάρχον υλικό, με βαθύτατη ευγνωμοσύνη και ενσυναίσθηση, ο σκηνοθέτης ακουμπάει στοργικά στο δράμα του δημιουργού από τον οποίο εμπνεύστηκε.

Γιάννης Σπανός: Πίσω από τη Μαρκίζα

Το ντοκιμαντέρ του Άρη Δορίζα «Γιάννης Σπανός: Πίσω Από τη Μαρκίζα», μας γνωρίζει μέσω αφηγήσεων του μουσικοσυνθέτη αλλά και των συνεργατών του, το μεγαλείο της δημιουργίας του και το προσιτό της προσωπικότητας του. Η ζωή και οι συνεργασίες στο Παρίσι, η επιτυχία στην Ελλάδα σε πολλά μουσικά ήδη, παρουσιάζονται με σπάνια ντοκουμέντα και συνεντεύξεις. Μαθαίνουμε για το ψευδώνυμο του, τη συνεργασία με τη Μπριζίτ Μπαρντώ αλλά και το μεγάλης αξίας soundtrack που αναζητούν συλλέκτες ανά τον κόσμο. Η ευγενική του προσωπικότητα φωτίζεται από κάθε «μπάντα». Προσωπικά μου έμεινε ανεξίτηλο το περιστατικό με τον τίτλο της ταινίας «πορνό» που εμπνεύστηκε από γνωστό του τραγούδι του.

Πηγή: ertnews.gr

Σχετικά άρθρα

ΕΛΛΑΔΑ

Λόγω της εκδήλωσης της φωτιάς στο Κατσιμίδι στην Πάρνηθα η Αστυνομία προχώρησε σε εκτροπές: – Επαρχιακή οδός Μαλακάσας και Μερκουρίου – Ιπποκράτους και Λεωφόρος...

ΕΛΛΑΔΑ

Συνάντηση με τον Εκρέμ Ιμάμογλου είχε ο Αλέξης Τσίπρας στην Κωνσταντινούπολη. Κατά τη συνάντηση του με τον δήμαρχο Κωνσταντινούπολης ο πρώην πρωθυπουργός τον ευχαρίστησε...

ΕΛΛΑΔΑ

Συνάντηση εργασίας του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και της υφυπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Κατερίνας Παπακώστα για το κρίσιμο θέμα της ενδοοικογενειακής...

ΕΛΛΑΔΑ

Πυρκαγιά ξέσπασε σε δασική έκταση στην περιοχή Κατσιμίδι Πάρνηθας. Κινητοποιήθηκαν επίγειες και εναέριες δυνάμεις. #Πυρκαγιά σε δασική έκταση στην περιοχή Κατσιμίδι Πάρνηθας. Κινητοποιήθηκαν επίγειες...

Copyright © 2020 Updatetimes.gr